Nyaralás Görögország smaragd szigetén Thassos-on!
    Thassos...Ahol a legtöbb és legszebb tengerpart található
    Nyaralás Görögország smaragd szigetén Thassos-on!
    Thassos...Ahol a tenger zöld és türkiz színekben játszik
  • slider-image2
    Nyaralás Görögország smaragd szigetén Thassos-on!
    Thassos...Ahol a part finom homokos vagy igazi márványkavicsos
  • slider-image2
    Nyaralás Görögország smaragd szigetén Thassos-on!
    Thassos...Ahol a fák szinte a tengerbe érnek
    Nyaralás Görögország smaragd szigetén Thassos-on!
    Thassos...Ahol a medencét a természet alkotja
    Thassos...Ahol a környezet egzotikus szigetre emlékeztet
    Thassos...Ahol a környezet egzotikus szigetre emlékeztet
Menü

A sziget megközelítése

Utazás Magyarország – Thassos autóval

Ajánlott útvonal Magyarországról:
Szerbia – Észak-Macedonián keresztül, melyet most már végig autópályán tehetünk meg egészen a Görög határig.

Az utazáshoz elegendő személyi igazolvány, nem szükséges útlevél. Budapest és Keramoti kikötő között a távolság kb.1200 km.
Ha Budapestről indulunk akkor az M5-ös (E 75) autópályán kell haladni Szeged, majd Röszke felé. Érdemes figyelemmel kisérni a határhelyzetet. Erre különböző telefonos alkalmazások is rendelkezésre állnak, vagy a közösségi oldalakon találhatók csoportok, hisz a nyári full szezonban Röszke 1 nagyhatáron általában nagy tumultusra lehet számitani. Ebben az esetben érdemes Tompa felé kerülni vagy a kishatárokat megcélozni. Ásotthalom, Tiszasziget, ahol nincs nagy forgalom és jelentősen rövidebb idő alatt át lehet jutni. Figyelem: A kishatárok 07:00 – 19:00 között működnek, tehát időben oda kell érni!

A határon átérve matricát venni nem kell, fizetős kapuk vannak. Mivel egyre többen utaznak már külfödre bankkártyával igy az autópályadijakat is megéri ezzel fizetni vagy készpénzzel euróval, nem szükséges dinárt váltani.

Folyamatosan az E75-ös autópályán haladunk. Először Szabadka (Subotica) előtt találkozunk kapuval, egy gombot megnyomva egy kártyát kapunk amit majd a következő kapunál fizetünk. Elhaladunk Újvidék (Novi Sad) mellett, majd Belgrád előtt kb 30 km-re elérünk a 2. kapuhoz, odaadjuk a kártyát és 5 €-t fizetünk.
Belgrád köré építettek ugyan egy elkerülő gyűrűt, de igen lassú a haladás a kamionok miatt, ezért érdemesebb átmenni Belgrádon. Ezután, Niš felé haladunk tovább. A Belgrád- Niš autópálya európai minőségű, éjszaka gyönyörűen kivilágítják. Alighogy kiérünk Belgrádból, újabb kapu vár bennünket az autópályán. Egyelőre itt sem kell fizetni, hanem egy gombot megnyomva szintén kártyát kapunk. Niš előtt újra fizetőkapu, elveszik a kártyát és 7 €-t fizetünk . Az autópálya mentén több modern bezinkút is van ( EKO ,ÖMV stb..) kultúrált mosdóval, étteremmel. Ezeknél érdemes megállni pihenni. Niš után Doljevac-nál újabb fizető kapu vár ránk 2 €-t fizetünk. Haladunk tovább Észak-Macedónia felé. A macedon határ előtt egy utolsó fizető kapuval talákozunk 1 €-t fizetünk.

Észak-Macedóniában szinte rögtön egy kb. 160 km-nyi autópálya kezdődik, jók a kiírások, Thessaloniki feliratot kell követni. Útközben három autópályakapu is lesz, ahol kapunként 1,5 €-t kell fizetni. Bankkártyával is lehet fizetni, viszont ha euróval fizetünk Figyelem! 50 centesnél kisebb érmét nem fogadnak el!
A görög határ ( Evzoni ) előtti benzinkúton érdemes teletankolni: Észak-Macedóniában jelentősen olcsóbb az üzemanyag, mint Görögországban.

A görög határ után fizető kapuval találkozunk 1,80 €-t fizetünk. Figyelem: Görögországban az autópálya kapuknál csak készpénzben euróval lehet fizetni!

Ezt követően az első letérőnél Thessaloniki felé kell elfordulni. Utána ezen az úton haladunk kb 50 km-t, majd még Thessaloniki előtt lesz letérő az E90-es autópálya felé. Itt lekanyarodunk, követjük a táblákat: útirányunk KAVALA. Thessaloniki – Kavala között 2 fizetőkapu van, ahol 2,40 €-t fizetünk kapunként. Kavala-ba nem megyünk be, haladunk tovább a pályán kb 10 km-t, majd ezután az autópályáról Keramoti felé kell letérnünk. Keramoti komp, illetve Megas Alexandros repülőtér van kitáblázva. Innen 18 km-t teszünk meg a kikötőig. A lehajtó után pár száz méterre jobbra fordulunk, majd ezután száz méterre lévő lámpás kereszteződésnél balra kell fordulni. Haladunk az úton, majd az Y elágazásnál jobbra tartunk, ahol szintén tábla jelzi a kikötőt.

Keramotiba beérve a jelzett úton eljutunk a kompokig.
A kompok nyári idõszakban 5:45-23:00-ig 30 percenként közlekednek. Útvonala Keramoti – Limenas ( a sziget fővárosa ) mindössze 35 - 40 perc.
Keramoti - Limenas komp árak:

• Felnőtt: 4 €
  • Gyermek 5 éves korig : ingyen
  • Gyermek 5 – 10 éves korig : 2 €
  • Autó: 18 € (4,25 m-ig)
  • Autó: 22 € (4,25 m-től)

Az árak egy útra érvényesek. Elővételbe jegyeket venni nem lehet, de még ha lehetne se lenne rá szükség, hisz nagyon gyakoriak a járatok. 3 hajótársaság üzemelteti a kompokat, mindhárom cégnek saját jegyárusitó pavilonja van a kikötőben. A jegyeket mindig helyben kell megvenni, attól függően melyik cég kompjára férünk fel, abban a pavilonban vesszük meg a jegyeket. Εzt is könnyen megismeritek, hisz a kikötőben a kompok előtt mindig vannak szolgálatban a hajótársaságok emberei akik irányitják a forgalmat.

Kavala városból is van lehetőség kompra szállni. Viszont a Kavalai kikötőből Skala Prinosba mennek a kompok, ez azon vendégeket szolgál többnyire akik a sziget déli és nyugati oldalán szállnak meg. Ugyanakkor tudni kell, hogy Kavala - Skala Prinos között naponta csak 4-5 járat indul. Menetideje 1,5 óra és a jegyek is drágábbak.

Legjobb tapasztalataink szerint érdemes kora esti órában elindulni Magyaroszágról, igy már a reggeli-délelőtti órákban a szigeten lehettek. Éjjel mindig kellemesebb az utazás, hisz nincs nagy meleg, a gyerekek szempontjából is kedvezőbb, és az utakon / határokon sincs olyan nagy forgalom, mint nappal.